3001400503 |
EVALOE-SSD-SEC: aplicació digital de desenvolupament professional per millorar la competència comunicativa de l'alumnat d'educació secundària |
2020-2021 |
Conferència. Secundària en general |
|
|
|
13/4/2021 - 13/4/2021 (2 hores) de 17:00h a 19:00h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Síncron |
Organització |
ST al Baix Llobregat
|
| |
|
|
| |
|
|
Descripció i Metodologia: |
S'exposaran inicialment algunes idees sobre la interacció i el desenvolupament del llenguatge en contextos diversos i posteriorment descriurà l’EVALOE-SSD-SEC (Escala de Valoració de la Llengua Oral en context Escolar -Sistema de Suport a les Decisions - Secundària), que és una aplicació digital que té l’objectiu d’ajudar al docent a apropar-se a una manera de treballar a la classe, que anomenem Metodologia Conversacional. Es presentaran alguns resultats preliminars de la seva implementació en diferents centres d'educació secundària.
|
| |
Objectius |
1) Compartir elements clau de la metodologia conversacional com a recurs docent per entendre les classes com a espais comunicatius.
2) Presentar l’app EVALOE-SSD-SEC construïda sobre la base de la metodologia conversacional per tal de millorar les habilitats dels docents d’educació secundària per dissenyar i gestionar les aules com a entorns comunicatius.
4) Presentar usos de l’app EVALOE-SSD-SEC per part de docents d’educació secundària, principals resultats i aspectes a millorar.
|
| |
Continguts |
1) Enfocaments metodològics per a l’ensenyament i l’aprenentatge de la competència comunicativa i lingüística. La Metodologia conversacional. Connexions amb el Programa Tenim la Paraula! Pla de llengua oral.
2) Perspectives diverses sobre la llengua oral: parlar per conviure; parlar per comunicar-nos o el llenguatge conversacional; parlar al servei del desenvolupament de totes les habilitats lingüístiques; parlar per aprendre a les àrees i matèries o llenguatge acadèmic; parlar per desenvolupar la metacognició; parlar a la literatura i la llengua oral com a objecte de coneixement; parlar en una llengua que s’està aprenent; parlar per millorar la competència oral professional, entre altres.
3) Avaluació de la llengua oral i proposta de dimensions per analitzar i avaluar la interacció comunicativa a l’aula: el disseny instruccional, la gestió de la conversa, les funcions comunicatives i les estratègies docents. L’EVALOE com a eina d’observació i valoració de la interacció comunicativa a l’aula.
4) L’EVALOE-SSD-SEC, una aplicació digital de desenvolupament professional del professorat de secundària a través de l’autoavaluació i la presa de decisions per millorar la pràctica i contribuir al desenvolupament de la competència comunicativa i lingüística dels aprenents.
5) Usos de l’aplicació digital EVALOE-SSD-SEC en educació secundària. Resultats inicials i aspectes a millorar.
|
| |
Formador/a |
Marta Gràcia Garcia
|
| |
Avaluació |
Satisfacció de les persones en relació amb el disseny i el desenvolupament de l’activitat formativa i percepció de transferibilitat.
|
| |
Certificació |
Per les característiques d'aquesta activitat, no es lliurarà certificat d'assistència
|
| |
Persones destinatàries |
Docents d'Ed. Secundària
|
| |
E-mail |
dtbaix@xtec.cat
|
| |
|
|